Geirangerfjord

17 juni 2015 - Geiranger, Noorwegen

Het wordt nu echt niet meer donker. Vanochtend een beetje regen en we hebben een beetje rustdag. Vanmiddag droog en licht bewolkt. We gaan met de ferry naar Hellesylt en terug zonder camper. Vanochtend 2 reuze cruise schepen in het fjord. De ene had 3000 passagiers en de andere 2000. De middenstand in Geiranger vaart er wel bij want iedereen werd ontscheept middels kleine bootjes en er was een ware bestorming van de souvenirwinkels.Ook werden dagtochten met de bus gemaakt. Vanmiddag kwam een Hurtigruttenschip binnenvaren en ja hoor toeval bestaat niet het moest zo zijn:het was de Richard With, het scheep van onze Hurtigruttenreis in 2013.

Punt worden eerst alle gestelde vragen beantwoord:

- ja we hebben inmiddels voldoendoende bubbels ingekocht.

- ja Trijnie heeft niet alleen talent als verkeersregelaar maar is ook techneut, ze kent alle functies hier in de camper. Zet haar voor de display en alles doet het!

-de temperatuurvragen beantwoorden we met:  net geen nachtvorst en overdag een graad of tien.

- hoe we zitten? Nou gewoon op ons achterwerk. Twee personen voor in en de derde achter de bestuurder en achter de tafel in de gordel.

- nee we onthullen niet wie er achter de naam oma Kip schuilgaat.

Op verzoek van een wat oudere dame(59) worden de verhalen langer en dus minder interessant denken wij.

Vanmiddag hebben we op onze vaartschouw gezien:  de Syv Søstrene; de Friaren en de Brudesløret en ze staan allemaal op de foto.

Oh ja gisteravond hadden we een buurvrouw die alleen reisde, en alleen een auto bij zich had. niet meer zo piep en ze moest in de auto slapen op de achterbank. We hebben griezelige visioenen daarover gehad. Zou ze de volgende ochtend nog in leven zijn? Zou ze op rooftocht gaan in de nacht? is het een zielige dame of doet ze dit in het kader van grensverleggend bezig zijn of aan jezelf werken? De verhalen werden  steedsdoller en de slappe lach ook, dus de buikspieren zijn weer getraind.

Morgen drukke dag en enerverend: Trolstigveien en de Atlantic Road. Dat wordt klimmen , dalen en bochtjes draaien.

1. Oma Kip:
    17 juni 2015
    Ha, ha kijk hier hou ik van... Geweldig dat zijn verhalen!! Mooi geschreven, sappig en spannend.succes morgen.. Misschien fluitje en eitje voor trijnie kopen en een zuidwester met klep? Als dat niet werkt doe ik morgen andere suggestie
  2. Femia:
    17 juni 2015
    De syv søstrene komen jullie ook nog tegen in Nordland denk ik . De syv bergtoppene! Også nennt syv søstrene!
  3. Femia:
    17 juni 2015
    De syv søstrene komen jullie ook nog tegen in Norland. Dat zijn dan bergtoppen, die hebben jullie misschien al gezien met Hutigruten.
  4. Miny:
    18 juni 2015
    Ja, prachtig is het daar, als je het niet gezien hebt kun je niet geloven dat de natuur daar zo wonderschoon is.
    Geniet van jullie spannende reisverhalen, degene die schrijft is z'n beroep mis gelopen of wie weet een volgend beroep!!!!
  5. Janna:
    18 juni 2015
    ik geniet van jullie mooie verhalen, en geweldige foto's met die weerspiegelingen in het water.wanneer komen de walvissen in beeld. en wel toevallig dat jullie het zelfde hurtigruttenschip zagen. en zou maar oppassen met die dame alleen in de auto wie weet volgt ze jullie wel
  6. Piet en Tineke:
    18 juni 2015
    wat een belevenissen. Mooie foto's. Hier alles oke.
  7. Femia:
    18 juni 2015
    Waar zijn jullie nu of waar gaan jullie heen?