Dala paardjes in Nusnass

29 juni 2015 - Fastnäs, Zweden

De route vandaag was wel weer mooi en afwisselend. Veel kleine gehuchten onderweg en de uitzichten zijn fraai. Ook het weer doet positief mee. Vlak naast Mora( best wel een grote plaats) ligt het dorpje Nusnass en dat is bekend geworden vanwege de productie van de bekende Dala paardjes. We hebben in de werkplaatsen gekeken hoe deze uit hout worden gesneden, bijgewerkt  en handmatig beschilderd. Natuurlijk zijn er dala's in de camper meegenomen. Ook verder veel leuke hebbedingen in de shops. Daar hebben we ook een overheerlijk smörrebröd gegeten. Een camping gevonden aan het eind van de middag en toen ging het een uurtje regenen. Nederlandse campinghouders. Prima kleine camping direct aan een rivier met goede voorzieningen. Maar..... Je waant je in de wieden: moesten overal. Eerst een spuitbus Deet leeggespoten op aan de buitenlucht blootgestelde lichaamsdelen en dat waren er niet veel. Schoenen, sokken, vesten en capuchons. Het zweet loopt overal uit want de temperatuur is prima. We moesten en zouden nu eindelijk een hengeltje uitgooien. Blinkertje gevonden in het museum. Helaas de vissen zwemmen midden in de rivier voorbij en hebben geen i. Kon je maar muggen vangen met een hengel......

1. Janna:
    29 juni 2015
    Ja de muggen hebben de bek niet groot genoeg voor een haakie, dus helaas gewoon door meppen dames en heer.
    maar jullie hebben weer genoeg mee gemaakt dus en dat maakt de saaie dag van gisteren weer goed.
    de zon is hier goed aanwezig en wordt steeds meer. dus we gaan hier ook eindelijk zweten ha ha . jullie zijn er dan al aan gewent. kijken jullie uit dat jullie niet door de assen gaan met al die souvenirs?