Lapland

25 juni 2015 - Kiruna, Zweden

Het besluit is genomen na veel weerberichten en voorspellingen te hebben geraadpleegd. Er staat de komende dagen te veel wind om zonder spugen en zeeziekte op safari te gaan. Erg jammer maar het is niet anders. Vanochtend door het bericht van de ernstige situatie van Marie Jose toch wel een beetje van slag geraakt. Gelukkig was er vanavond het bericht dat de toestand nu stabiel is. Op weg naar Lapland moesten we eerst nog een fors deel van de Vesteralen rijden. Het weer is verbeterd. Om 13"30  uur de grens bereikt van Zweden in volle mist. Uren rijden over een enorme hoogvlakte die deels in de mist lag en overal nog sneeuw aanwezig was en ijs op de meren. Het leek wel een reis naar de wintersport. In Kiruna een camping opgezocht. Grote camping met weinig uitzicht. Maar wat veel erger is je koet in teamverband douchen! Nou dat gaan die preutse Boersma'sniet doen!Vanavond weer lekker gekookt.  Gisteren hadden we bij de gatekjokken gegeten.De bedoeling is om morgen verder noordwaarts te rijden en dan het belangrijke Lappen(Samen) plaatsje Kautokeino te bezoeken. Lappenmuseum en het staat bekend om de zilversmederijen en gallery's. Dat wordt geld uitgeven.

1. Henk Lionne:
    25 juni 2015
    Nou dames er zijn slechts twee soorten mensen....
    lillikke en skonne
    en aangezien jullie natuurlijk de laatste behoren kan er gerust gedouched worden
  2. Janna:
    25 juni 2015
    Nou dat had ik niet van jullie verwacht, kom zeg stel je niet zo aan. Maar zo te horen is het weer om geslagen en wel richting Nederland gegaan, want nu hebben wij eindelijk de zon gekregen en dat werd ook wel tijd.
    Ja van die walvissen is natuurlijk wat minder. maar ja zeeziek ed is ook niet alles, je kunt natuurlijk altijd nog een dvd er van kopen. dan komt het ook een stukje dichterbij.
    Op naar het volgende avontuur maar weer. En dat wordt dan de bank plunderen. nou geniet er maar lekker van.
    tot morgen maar weer.
  3. Oma Kip:
    25 juni 2015
    Ha, ha Janna zegt hetzelfde als mijn Joske...er is altijd nog een dvd ha,ha. (wel jammer hoor) Hou jullie een beetje onder controle morgen en ik hoop dat het iets beter weer word! zal wel moeilijk zijn he Jen niet douchen???ha,ha geen zwempak bij je?Geniet van Lapland...tot morgen.
  4. Femia:
    26 juni 2015
    Bij Juhls prachtige sieraden en een mooi gebouw. Gemaakt naar de noorse natuur.
  5. Miny:
    26 juni 2015
    Ja, dat is ook wat, samen onder de douche met iedereen van de camping brrr...... kan me voorstellen dat jullie een dagje over hebben geslagen, of even in een teil in de camper zoals vroeger.... is ook niks mis mee. Het is toch een prachtig land waar jullie zijn en dan nu nog naar Lapland, hoop inderdaad voor jullie dat het weer beter wordt, hier hebben we sinds gisteren een beetje zon en warmte.
    Blijf samen genieten van deze prachtige reis, rijden over hoogvlaktes, tussen de sneeuw in de mist om nooit te vergeten...veel plezier nog voor de komende week en wij blijven genieten van jullie mooie reisverhalen en foto's