Noors, Zweeds en Fins Lapland

26 juni 2015 - Kautokeino, Noorwegen

Het is weer mooi buiten. Droog en de zon breekt door. Op weg naar Kautokeino. Er is momenteel veel onderhoud aan de wegen en dat zorgt voor opstopping en grote hobbels en vooral veel los grind op de weg. Mooie route met bos, meren, bos, meren en ga zo door. We reden Zweden uit en Finland in en Finland weer uit en Noorwegen weer in. Er is overigens geen enkele grenscontrole hier boven in Scandinavië . We hebben geen rendier gezien, wel liep er een vosje langs de weg. We hebben een Lappenmuseum bezocht en daarna naar de Juhl Gallery gegaan. Prachtig complex met hele aparte architectuur. Rondleiding in het Engels was interessant. Prachtige collecties vooral van nomaden uit diverse werelddelen en eigen ontwerpen. Er lag heel veel moois. Uiteindelijk werden de keuzes gemaakt en zeer tevreden verlieten wij het pand en moesten veel trappen op om bij de camper te komen, dat was even wat minder maar ja je moet er wat voor over hebben. Kleine camping gevonden met uitstekend werkende wifi.Heel vervelend is opnieuw de constatering dat we in groepsverband moeten douchen. Waarschijnlijk zal dit in heel Zweden zijn vrezen we. Een hele week niet douchen mag niet van Jos dus voor morgenochtend heeft Trijnie een strategie ontwikkeld waar de Zweden nog van  achterover gaan vallen.

1. Henk Lionne:
    26 juni 2015
    Na het regelen van het verkeer moet het regelen van een douche gang toch piece of cake zijn!
  2. Jos en Toke:
    26 juni 2015
    Prachtige ringen. Hoe moeten we het groepsverband zien? Ook gemengd douche, of een douche voor de dames en een douche voor de heren. Ik neem aan het eerste want zo preuts zijn jullie toch niet?
  3. Femia:
    26 juni 2015
    Door Zweden komen jullie genoeg rendieren tegen hoor. Oplossing: douchen in de camper?
  4. Michel:
    26 juni 2015
    Goed zo Jos. Op je strepen gaan staan met die 2 dames. Een week niet douchen, kan echt niet!! :)
  5. Janna:
    27 juni 2015
    tjonge jullie laten je wel erg kennen hoor. Ze kunnen er niets afkijken. verstand op nul en douchen.
    Ja jullie gaan ws nooit naar een sauna toe, en dat is daar heel normaal.
    Mooie ringen, Jos ook een ring? zie 3 handen ha ha
    Nou ik zie al uit naar de rendieren, ben benieuwd! gaat vast lukken.
    tot morgen maar weer.
  6. Oma Kip:
    27 juni 2015
    Zal het niet over het douchen hebben!!ok ff dan heel even...als Jos nu met een handdoek ervoor gaat staan....komt vast goed!!ha,ha. Zo te lezen hier meer bossen en meren dat zal vast een omschakeling zijn? Nou weer op pad op naar het volgende camping cq gemengd douchen verblijf.!!..succes!!
  7. Miny:
    27 juni 2015
    Ha, jullie zijn toch echte wereldreizigers, het ene land in naar het andere en dan weer naar een ander land en dat zonder grenscontrole.... toemaar.
    Prachtige ringen hebben jullie gekocht, de keuze was zeker reuze en dan is het soms moeilijk kiezen, maar ze zijn mooi.
    Zoals je schrijft is het een kleine camping, dus in teamverband douchen zal dan ook niet zo groots zijn, Jos heeft groot gelijk, kom op dames.... hoor graag wat voor strategie Trijnie bedacht heeft en wat de Zweden ervan vonden, ben benieuwd.
  8. Annette:
    28 juni 2015
    Prachtige foto's, mooie verhalen, leuk om alles te kunnen volgen.
    Mooie ringen!
    Groetjes Michel en Annette