De dertiende dag: een regen dag

24 juni 2015 - Stø, Noorwegen

Ja het moest er van komen: een dag met regen. Zeer beperkt zicht vanwege lage bewolking. In Sortland gewinkeld en de Richard With onder de hoge brug door zien varen. Verder gereden naar Storkmarknes waar een museum is van de Hurtigrutten. Een reis die verder ging langs smalle weggetjes met zeer slecht asfalt en zoals al eerder gezegd weinig zicht. Doel was het plaatsje Sto dat aan het eind van de bewoonde wereld ligt. Stenen en water en zeemeeuwen. En ja dat hebben wij dan.....walvis safari is vanuit dit oord niet mogelijk omdat de boot waarmee deze tochten worden gemaakt lekgeslagen is en uit de vaart is genomen. We hadden die boodschap liever al bij het binnenrijden van Noorwegen willen horen. Dus vanavond werkoverleg. Wat gaan we doen? Wel een walvis safari maar dan vanuit een andere plaats 150 km verder op een ander eiland? Of de route gaan omgooien en eerder vertrekken naar het vasteland achter Narvik om dan wat langer in Lapland door te brengen? Daar zijn we nog niet uit. Morgen meer hierover.

1. Henk Lionne:
    24 juni 2015
    Maakt ons niet uit wat jullie gaan doen zolang jullie maar gewoon elke dag een verhaaltje schrijven, wij zijn er inmiddels namelijk aan verslaafd .
  2. Femia:
    25 juni 2015
    Ook een bezoek aan lapland is zeer de moeite waard!
  3. Femia:
    25 juni 2015
    Regen op Lofoten en Vesterålen hoort er gewoon bij.
  4. Janna:
    25 juni 2015
    Dat is balen ben benieuwd wat het wordt, want ook daar hadden jullie je op verheugd. En wij natuurlijk dan weer op de foto's. Ik wacht af . Tot de volgende beleving van de reis.
  5. Oma Kip:
    25 juni 2015
    Nou op naar de volgende plaats voor een walvistochtje zou ik zeggen. Ben benieuwd wat jullie doen..jullie zijn al zo ver gekomen, maar Lapland lijkt me ook geweldig. Zien het verhaal en de foto's wel langs komen. Veel reisplezier....DOEI
  6. Piet en Tineke:
    25 juni 2015
    Wat een pech. maar jullie vinden vast wel een oplossing om alsnog walvissen te spotten. Ook al moet de route er voor worden omgegooid. Succes ermee.